In mijn +18 jaar digitale ervaring heb ik het merendeel van mijn tijd besteed aan het accelereren van digitale groei voor merken als Dell, Apple, iTunes, Philips, Wehkamp en Nike. Naast de focus op performance-marketing was ik betrokken bij hun algemene digitale strategie en bij het definiëren van hun geoptimaliseerde digitale acceleratie funnel. Ik gebruik hierbij een zelf ontwikkelde “10 step Digital Acceleration Strategy Funnel”.

  1. Het definiëren van de digital strategie doelstellingen
  2. Deze doelstellingen vertalen naar de juiste producten, services en segmenten (persona’s)
  3. Het definiëren van de juiste Digital Demand Generation platforms (Desktop, Mobile, App, In-store, partners) & Technologie platforms om alle digitale activiteiten en investeringen te meten
  4. Het definiëren van de juiste Digital Demand Generation channels (Affiliate, Display, Search, Programmatic, Social, Influencer, e-mail, etc)
  5. Het definiëren van de juiste creative / uiting om de juiste clicks (traffic) te genereren
  6. Het definiëren en testen van de juiste landing pagina’s
  7. Het meten en optimaliseren van de ‘user journey’
  8. Order flow en ‘winkel wagen’ optimalisatie
  9. Het meten, analyseren en optimaliseren van de conversie
  10. Het optimaliseren van ‘retention’ d.m.v. CRM

Digital Strategy

Sinds de start van mijn carrière in 1999 heb ik een voorliefde voor alles wat er te meten valt, van web analytics (Nedstat) tot en met de ‘user journey’ en conversie (Tradedoubler). Meten is weten, als je iets kan meten kan je het optimaliseren en kan het groeien. Dit is een voortdurend proces van vallen en opstaan en is onderhevig aan een snel veranderend consumentengedrag.