Werkzaam van September 2002 – Januari 2018

Jan 2016 – Jan 2018 : Chief Operations Officer  (COO)

Onder mijn verantwoordelijkheid is het bedrijf weer winstgevend, daar ik de hele organisatie heb weten te herstructureren.

  • Lid van het General Management Team (GMT)
  • In elke lokaal kantoor heb ik twee organisaties; Affiliate en Technologie samengevoegd tot één organisatie
  • Alle lokale country managers hun P&L verantwoordelijkheid gegeven en de gehele matrixorganisatie opgeheven
  • Besloten om onze centrale supportafdeling in Telford (90 FTE’s) te ontmantelen en deze taken succesvol getransformeerd naar de lokale kantoren
  • Managen en empowerment van al mijn 16 direct reports
  • Objective & Key results (OKR) in de gehele organisatie geïntroduceerd, zodat alle werknemers de bedrijfsdoelstellingen begrijpen en toepassen in hun dagelijkse werkzaamheden en hoe zij een bijdrage kunnen leveren om deze doelstelling te behalen
  • Focus op groei, winstgevendheid en efficiëntie
  • Vanaf juli 2016 ben ik ook acting country manager voor de BLX en wist de lokale organisatie weer winstgevend te maken
  • Als Chief Security Officer verantwoordelijk voor het GDPR project

Aug 2014 – Jan 2016 : Group Client Service Director & VP Affiliate 

Ik heb met succes een volledig end-to-end affiliate proces geïmplementeerd om slimmer resultaten te genereren met Performance based marketing voor onze adverteerder, publishers, agencies en partners.

  • Succesvol de transitie doorgevoerd van een support mindset naar een digital strategie mindset
  • Ondersteunen, begeleiden en leiden alle van affiliate teams, van verkoop tot support om zodoende de uitstekende prestaties in heel Europa voort te zetten
  • Gelukt om de focus op winstgevendheid te vergroten. Alle programma’s gereviewed met betrekking tot gespendeerde tijd en winstgevendheid. Dit door middel van een sterke focus op value-creating taken voor onze partners
  • De ideale lokale organisatie onderzocht en geïmplementeerd om de groei en winstgevendheid te maximaliseren in heel Europa
  • Succesvol drie nieuwe affiliate offers geïmplementeerd voor het affiliate product; Support, Managed & Optimised
  • Met een samengesteld strategie team de nieuwe bedrijfsstrategie ontwikkeld en geïmplementeerd
  • Succesvol een GP (Gross profit) acceleration programma geïmplementeerd om de groei en winstgevendheid te maximaliseren

Aug 2012 – Sept 2014 : Product Director Affiliate Marketing & Technology 

Mijn kennis en ervaring met klanten heb ik omgezet in producten die efficiëntie en groei mogelijk hebben gemaakt voor onze klanten en partners

  • Implementatie van een “product lifecycle” – van idee naar end of life
  • Opzetten en uitvoeren van product panel meetings in alle markten Dit waren tweedaagse product sessies met onze belangrijkste klanten en partners om te brainstormen en luisteren naar hun product wensen. Deze wensen vervolgens vertaald naar onze product ontwikkeling
  • Verantwoordelijk voor het definiëren van onze globale product strategie gebaseerd op de business behoefte
  • Verantwoordelijk voor het succesvol lanceren en in de markt zetten van deze nieuwe producten in heel Europa. Dit in samenwerking met onze product marketing team
  • Als eerste performance base bedrijf mobile tracking geïntroduceerd in heel Europa

Jul 2010 – Dec 2012 : Director Operational Excellence 

Verandering is vooruitgang en dat heb ik aan de lijve ondervonden tijdens een aantal grote verander trajecten die ik heb uitgevoerd in 18 Europese kantoren

  • Ik was onderdeel van het strategische proces van het nieuwe managementteam. Verantwoordelijk voor het definiëren en uitvoeren van de nieuwe bedrijfsstrategie
  • Het opzetten van mijn eigen ‘tijger team’ met hoog geprofileerde medewerkers om de noodzakelijke verandering in het bedrijf door te voeren
  • Succesvol een nieuwe CRM (MS Dynamics) systeem geïmplementeerd voor +500 medewerkers in 18 Europese markten (business owner, requirement analist en globale change leader voor lokale implementatie en acceptatie van het nieuwe gedrag)
  • Implementatie van nieuwe bedrijfsprocessen in alle business units met de focus op efficiency en productiviteit
  • Focus op Lean six sigma, strategic learning en implementeerde de “elephant and the rider” methodiek tijdens het verander proces

Dec 2004 – Jul 2010 : International Group Account Director 

Ik heb hard gewerkt om op mijn best een team van 7 internationale accountdirectors te managen. Daarnaast beheerde ik het grootste affiliate account in Europa (Dell).

  • Het leiden van de internationale klantenservice business unit
  • Veel ervaring opgedaan in het managen van een team dat verspreid was door heel Europa
  • Geleerd om mijn team te coachen en te motiveren, inclusief het opstellen en begeleiden van de individuele groeiplannen
  • Verantwoordelijk voor een jaarlijkse omzetbegroting van +40MEuro
  • Als verantwoordelijke voor het Dell-account heb ik geleerd om te werken met een virtueel team van 25 teamleden in 12 verschillende landen

Definiëren en implementeren van de digitale performance marketing strategie voor onder anderen, Dell, Apple, iTunes, eBay, AMEX en Nike

Sept 2002 – Dec 2004 : Consultant Online Marketing & Key Account Manager 

Ik ben begonnen bij Tradedoubler in Rotterdam en daar leerde ik hoe het was om voor een start up te werken, we waren met een klein team en ik was verantwoordelijk voor alle klanten, publisher en de technische implementaties voor de Nederlands markt.

  • Gewerkt als performance marketing consultant en verantwoordelijk voor onze strategische klanten zoals, Apple, Center Parcs, AMEX, eBay, HP en TUI
  • Mijn eerste ervaring om voor een internationaal bedrijf te werken met veel verschillende culturen
  • Veel ervaring opgedaan met betrekking tot de technische aspecten van online tracking en performance marketing